إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

اسامه فى العياده النفسيه وربنا يكون فى عونه

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • مأذون الشات
    replied
    احييك اسامه
    على اجاباتك الاكثر من روعه
    وانا بعتذر لك على الاخطاء
    لان كان فيه زبونه عندى قبل منك
    ههههههههههههههههه
    لكن انا شايف انك محتاج جلسه تانيه
    عموما اشكرك جدا لزيارتى فى العياده
    وان شاء الله تكررها تانى فى الاستشاره
    هههههههههههههههههههه

    Leave a comment:


  • ▫♫ همــ المشاعر ــس ♫▫ـ
    replied
    منور يا اسامه العياده هههههههههههههه

    Leave a comment:


  • حسن سعيد
    replied
    اجابات روعه اسامة
    انا كنت فاكر الدكتور هياكل معاك
    ههههههههههه
    طلعت اروووب

    انت بقى منين فى دمنهور
    ههههههههههه
    من شبرا ولا الساعة ولا ابو الريش
    ولا دمنهور الجديدة
    علشان نسهروا على القهوة سوا

    Leave a comment:


  • كلمات
    replied
    اسامة

    إجابات روووعة كشخصيتك
    دمت متميز
    لروحك السعادة

    Leave a comment:


  • محمد طايع
    replied
    الاعادة امتى علشان نحضر معاكم
    اسئله جميله واجابه اجمل
    تحياتى لكما

    Leave a comment:


  • غنوة
    replied


    ههههههههه

    اجاباتك جميله مثل شخصك

    ربنا يعينك يارب ويقويك

    ويخرجك منها بخير

    هههههههه


    Leave a comment:


  • اسامه علي
    replied
    رد أسئلة العيادة النفسية

    [align=center][tabletext="width:90%;background-image:url('http://moonmasr.com/vb/backgrounds/21.gif');background-color:black;"][cell="filter:;"][align=center]
    بسم الله الرحمن الرحيم

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    نبدا الإجابات علي الاسئلة في
    العيادة النفسية
    ربنا معانا
    اسئلة كتير جداً

    الاسم/ اسامه علي

    والسن/ 14/ 10

    وعنوانك/ دمنهور

    مودك عامل ايه حاليا؟؟

    واحساسك؟؟
    الحمد الله بخير

    عمرك فكرت قبل كده انك تروح لدكتور نفسي ؟؟
    لا والله ... الحمد الله
    النفسية جميلة مش محتاجة
    لدكتور نفسي
    ههههههه
    نظرتك للمرضي النفسين؟؟
    المريض النفسي هو أحد أفراد المجتمع الذي نعيش فية
    * لكن المريض النفسي في بعض المجتمعات لا يتقبله
    بعكس المريض العضوي تجد
    أن المجتمع يتقبلة بل ويزورة
    ويسئل عنة
    *أما أنا أقول بأن المريض النفسي يجب علي المجتمع أن ينظر إلية نظرة أخري ويتقبله ويحتويه كأحد أفراد المجتمع

    اكتر وقت حسيت فيه بكلاااااكيع جواك؟؟
    الحمد الله لا توجد أي كلااااكيع
    هههههههههههه
    حاسس نفسك عقد؟؟
    لا طبعاً
    المقربين مني يقلون أني مرح
    ياتري ف عقد ف حياتك حاولت تتخلص منها ومقدرتش ؟؟
    الحمد الله لا يوجد عقد إلي الآن
    اخبارك انت ونفسك ايه...اصحاب ولا ..؟؟

    بتحبك؟؟
    النفس دائماً آمارّه بالسوء
    وعلي الإنسان أن يعودها علي الطاعة
    فأنا مع نفسي راضي عن نفسي
    والحمد الله
    هههههههههههه
    الله أعلم أنها بتحبني لاني عواتها علي طاعة الله

    لما بتنادي عليها بتسمعك ولا بتهرب منك..؟؟
    بتسمعني ويكون الحوار اللي بينا هادي جداً وعقلاني
    لا مبتهربش لأني عودتها علي المواجهة
    بتقعد مع نفسك كتير؟؟
    مش كتير أوي لأنها إن شاء الله علي حق
    مين الشخص اللي يتقال عليه اقرب من نفسك ليك؟
    لو فيّ إنسانة بحبها وبتحبني
    هتكون أقرب لنفسي
    بس مفيش
    هههههههههههه
    اكتر وقت ممكن تحس فيه انك مش طااااااااااايق نفسك .. امتي؟؟
    عندما أشعر أنني بعيد عن الله
    علاقتك بالناس ... تديها كام ف الميه؟؟
    الحمد الله علقتي بالناس والمقربين إلّيّ ممتازة
    تقريباً 97%

    تقول علي نفسك وحيد؟؟
    لا مش وحيد بجد( بس معاكم في المنتدي بحس ان انتوا أهلي وناسي)

    اكتر وقت حسيت فيه بالوحده ؟؟
    عند السفر والابتعاد عن الوالدين

    بس أحياناً بحس أني وحيد
    واكتر وقت حسيت فيه بالوحده وانت وسط اقرب الناس ليك؟؟
    لم أشعر بالوحدة وانا وسط أقرب الناس ليّ والحمد الله
    بترتاح لما تحك مع حد وتفضفض كده ولااا...؟؟
    لما يكون حد ثقة بفضفض وكتير كمان
    ههههههههههههه
    لازم اللي تحكي معاه لو بتحب انك تتكلم يكون قريب منك ومحل ثقه ولا اي حد..؟؟
    طبعاً لابد يكون محل ثقة
    ف ناس كتير عندك بتثق فيهم ولا نادر..؟؟
    في ناس كتير بأثق فيها
    والحمد الله
    اوصف الثقه ف الزمن دا..؟؟
    يعاني كثير من الناس من فقد الثقة بالاخرين
    ويرجع ذلك إلي أسباب
    تختلف من شخص إلي أخر ومن أبرز تلك الاسباب مقابلة الإحسان بالاساءة
    امتي تفقد الثقه ف نفسك؟؟
    لم أفقد الثقة في نفسي
    طالما هناك ربُّ كريم
    وف حد قريب منك؟؟
    من الممكن فقد الثقة من المقربين مني
    دموعك اخبارها ايه....
    غالية أوووووي عالية
    ههههههههههههههه
    صعب حد يشوفها ولا..؟؟
    فعلاً صعب حد يشفها
    مين مسموح ليه ف حياتك انه يشوف دموعك..؟؟
    ست الحبايب أمي
    في غيرك بيمسحهالك..؟؟
    أة طبعاً أيدي
    هههههههههههههههه
    لو تتمني حد يمسحها يكون مين؟؟
    حد بحبه
    حسيت قبل كده ان قلبك بيبكي ..؟؟
    حسيت أن قلبي بيبكي
    عند فقد أحد الأصدقاء المقربين
    متقلين عليك احنا صح؟؟
    جداً جداً ومزنوق زنقة سوادة
    هههههههههههههه
    ارحمنا يا عم أمجد حرام عليك
    هههههههههههههه
    اخباااااااااااااارك ايه حاليا بقي؟؟
    الحمد الله بخير
    طب نكمل يلا ......
    نكمل يا هندسة
    يعني ايه انانيه من وجهة نظرك..؟؟
    ياااااااة كلمة مش بحبها ابداً
    ( الأنانية هي حب الإنسان لنفسه وعشقه للسيطرة والتملك وهي ( الأنا ) التي تجعل الإنسان لا يري إلا نفسه ولا يهتم إلا بشخصه )
    مش عاوز اطول
    ههههههههههههههه
    حسيت نفسك اناني قبل كدا..؟؟
    لا لا بكرة الانانية
    وعمري ما كنت أناني
    ومش هكون إن شاء الله
    ههههههههههههه
    مين اللي فعلا يتقال عليه اناني عامة..؟؟
    من يحب لنفسة الخير
    ويكرها للاخرين

    ومين اللي فعلا بتقال عليه اناني ف حياتك؟؟
    من أراد لنفسة الخير فقط
    ويهمل الأخرين
    قراراتك بقي ...
    ملها يا فيلسوف عصرك وزمانك
    هههههههههههه
    بتاخد قرارك لوحدك ولا بتستشير حد....؟؟
    قراراتي أتخذها بنفسي
    وأتحمل مسئولياتها
    ولكن هناك قرارات يجب أن تطرحها علي أهل الخبرة
    وعلي الوالدين
    عشان تاخد قرار دا سهل ولا صعب ..؟؟
    في قرار صعب وفي قرار سهل
    القرار الصعب عاوز حكمة ومعرفة الامور
    بتفكر ف قرارتك وازاي تنفذها ولا..؟؟
    طبعاً لابد أفكر في اي قرار أخدة
    وأدرسه كويس جداً
    قرار اخدته ومقدرتش تنفذه..؟؟
    قرار سخيف لما زعلت من الحاج وكنت عاوز أعيش لوحدي
    هههههههههههه
    طبعاً صعب السمك يطلع من المية
    هههههههههههههه
    قرار اخدته ندمت عليه..؟؟
    الحمد الله مفيش قرار اخدتة وندمت علية
    ياتري لو ندمت علي قرار بتتراجع عنه ولاااا..؟؟
    لو حسيت أن رجوعي فيه الخير أرجع فية
    قرار نفسك تاخده ومش قادر ..؟؟
    عاوز أشوف بنت الحلال
    هههههههههههههه
    اصعب قرار اخدته ف حياتك.؟؟
    عملي في المحاماة
    حسيت قبل كده انك ضعيفه؟؟
    يا ابني أنا مذكر مش مؤانث
    ههههههههههههههههه
    الحمد الله عمري ما كنت ضعيف
    امتي تحس انك اضعف انسان

    ف الكون؟
    عندما أكون واقفاً بين يدي ربي
    في الصلاة

    ايه ف حياتك يتقول عليه صعب ..؟؟
    الإنسان الناجح لا يعرف الصعب
    اصعب مافيها عامة..
    الحياة إلي حد ما صعب
    حتي علي الاغنياء
    امتي تحس ان الحياه=الموت..؟؟
    اذا أبتعدت عن طريق ربي
    بتفضل صوتك...ولا سكوتك؟؟
    أحياناً السكوت أبلغ من الكلام
    والكلام أفضل من السكوت
    ولكل مقام مقال
    ههههههههههههه
    لو قلتلك اديني لون لحياتك...لون محدد

    هيكون ايه؟؟
    لون النقاء الأبيض

    تعمل ايه لو حسيت بالشعووووووور دا
    هات ما عندك
    ههههههههه
    الغيره.....
    المؤمن دائماً عندة غيرة علي أهلة وبيته ولكن في المعقول
    وكذلك الغيرة علي من تحب
    الذنب.......
    أستغفر الله وأتوب إلية
    الخوووف......
    الخوف من الله من دعائم الإيمان
    والخوف في الدنيا يكون مطلوب أحياناً من خاف سلم
    هههههههههههه
    الاحبااااط.....
    أقراء القران الكريم سيزول عني
    الاحباط والهم
    السخط......
    اللجواء إلي الله وارجوع الية
    الوحده......
    أحياناً أشعر بالرحة في الوحدة
    مظلوم......
    يا بخت من كان مظلوم
    والا كنش ظالم
    هههههههههههههه
    ظالم.......
    الظلم ظلمات يوم القيامة
    وأسئل الله أن يكفينا شر الظلم
    اممممممممم
    أنت لسة هتقول
    اممممممممم
    يا راجل حرام عليك يوم بحالة
    أجاوب علي الأسئلة
    هههههههههههههه
    قولي ايه اللي ممكن يعجبك فــــ.........
    مش عجباني أسئلتك الكتيرة دي
    هههههههههههه
    حبيبك.......
    بس هوة فين حبيبي ؟؟!!
    كل شيء في حبيبي يعجبني
    صاحبك.......
    أخلاصه وصدقه وأمانته
    ومواقفه النبيله معي
    مامتك........
    هيا جنتي وناري
    أسئل الله أن يوفقني لبرها
    باباك.......
    رجل عظيم أقتدي به
    ولد صغير.......
    الصغار أحباب الله
    اللهم أرزقني الزوجة الصالحه
    والولد الصالح
    اللهم أمين
    جامع.......
    المسجد هو المدرسة الاولي
    لكل مسلم
    فنان......
    نستعمل الفن في الخير وليس الشر
    امتي بتوصل الخنقه بيك لأقصاااااااها؟؟
    من ساعه ما دخلت العيادة دي وانا مخنوق اووووووي
    وحاسس أن البرجين اللي في عقلي هيطيروا
    هههههههههههههههههههه
    مريت باكتئاب قبل كده؟؟
    بالغيظه فيك لا لا
    هو حد يدخل العيادة ويجيله أكتئاب
    ههههههههههههههه
    اخبار الحزن معاك ايه..؟؟
    هوة حد يدخل العيادة
    ويحزن
    ههههههههههههه
    واخبار نقيضه .....السعاده؟؟
    الدخل للعيادة
    بيبعد الحزن
    هههههههههههه
    ايه هو الطريق المختصر عندك عشان تخرج من حزنك..؟؟
    الفرح والسرور
    ليكى ف السهر..؟؟
    معرفتوش اللي في منتدي
    قمر مصر وحبي لية
    ههههههههه
    يعني انك تقعد كدا سهران مش جايلك نوم رغم انك مش بتعمل حاجه او مفيش حاجه تتعمل

    وقااااااااعد تفكر
    مينام الليل اللي ابو قلب خالي
    هههههههههههههه

    بتفكرى ف ايه ..؟؟
    في الله عز وجل
    امممممممم
    مبصوط يا اخوايا مش همك حاجه
    ههههههههههههههههه
    اكتر موقف حسيت فيه بالنجاح ..؟؟
    عندما تخرجت من كلية
    الشريعه والقانون
    وحصولي علي دبلوم الدراسات العليا في الفقه الاسلامي
    المقارن
    اكتر موقف حسيت بيه بالفرحه..؟؟
    حاسس أني لما بدخل المنتدي
    وبشوف الناس فية والله بفرح
    وببقا أسعد مخلوق
    ياتري كنت ف يوم سبب لسعاده ناس جنبك ؟؟
    أكيد الحمد الله
    حاسس مين بجد بيحبك؟؟
    ناس كتير
    بس يهمني واحد بس
    ههههههههههههه
    تقولى لمين.......
    تقول لمين !!!
    انا مذكر يا أمجد والله
    هههههههههههههه
    مش مؤانث
    أنا عاوز أقلك الساعه بقت
    3 ونص الصبح
    حرام عليك يا راجل ههههههههههه
    بحبك.......
    مقدرش أقول
    يمنعني الحياء والخوف من الله
    وحشتني .......
    أحمد أخوايا
    ربنا يرجعة بالسلامة
    من ايطاليا
    اسف ......
    لكل من أسئت إليه
    شكرا......
    لكل من أسدي لّيّ معروفاً
    موقف اثر عليك بالايجاب ؟؟
    قبل دخولي العيادة
    ههههههههههه
    موقف اثر عليك بالسلب؟؟
    بعد دخولي العيادة
    هههههههههههه
    تحب تقول ايه دلوقت حاااااااااااااالا؟؟
    أحب أقول أن موضوعك الجميل دة علمني الصبر وازاي أمسك نفسي وممسكش في خناقك
    هههههههههههههههههه
    هههههههههههههههههه
    ههههههههههه
    ودلووووووووووووووقت

    اخبااااااااااارك ايه؟؟
    أحمد ربي أن انا لسة بعقلي
    الحمد الله يا رب
    ههههههههههههه

    اعتقد كدا تقلنا علييييييييييك اوي
    إلّيّ إنت شايفة يا أمجد
    هههههههههههههههه
    روح يا شيخ ربنا يكفيك
    شر العيادة النفسية
    هههههههههههه
    عموما معلش لو كنا رخمنا عليك شويه
    هههههههههههههههه
    لا أبداً مين قال رخامة
    دا موضوع في منتهى
    جمال والروعة
    هههههههههههههههههه
    هههههههههههههههه

    [/align]
    [/cell][/tabletext][/align]

    Leave a comment:


  • مأذون الشات
    replied
    حسن عقبالك لما نشوفك فى العياده
    هههههههههههههههه
    تنورها اكيد
    واوعى تفهمنى غلط
    انا بقول تيجى العياده زياره ليا
    مش كشف مستعجل يعنى
    ههههههههههههههههه

    Leave a comment:


  • حسن سعيد
    replied
    اهلا ومرحبا اسامة
    الف مبروك
    ههههههههههههههههه
    قصدى الف سلامة
    ربنا يعديها على خير
    وتفلت من تحت ايد امجد

    يسلموا امجد لاختيارك
    لكم تحياتى

    Leave a comment:


  • مأذون الشات
    replied
    معلش اسامه
    ههههههههههههه
    مش المثل بيقول من عاشر الاوم 40 يوم
    انا اتعديت من الزباين
    ههههههههههههههههههه

    عموما الاسأله نزلت
    ادخل برجلك اليمن
    ههههههههههههههه

    Leave a comment:


  • مأذون الشات
    replied

    عدنا من جديد مع زبونه
    العياده النفسيه

    اسااامه على

    فى العياده
    اهلا بيك

    قبل اى شئ
    ممكن تعرفنا بنفسك
    الاسم/
    والسن/
    وعنوانك/

    بلاش الرقم القومى دلوقتى
    ههههههههههههههه


    مستعد؟؟

    قولي بقي

    مودك عامل ايه حاليا؟؟

    واحساسك؟؟


    عمرك فكرت قبل كده انك تروح لدكتور نفسي ؟؟

    نظرتك للمرضي النفسين؟؟

    امممم

    اكتر وقت حسيت فيه بكلاااااكيع جواك؟؟

    حاسس نفسك عقد؟؟

    ياتري ف عقد ف حياتك حاولت تتخلص منها ومقدرتش ؟؟

    اخبارك انت ونفسك ايه...اصحاب ولا ..؟؟

    بتحبك؟؟

    لما بتنادي عليها بتسمعك ولا بتهرب منك..؟؟

    بتقعد مع نفسك كتير؟؟

    مين الشخص اللي يتقال عليه اقرب من نفسك ليك؟

    اكتر وقت ممكن تحس فيه انك مش طااااااااااايق نفسك .. امتي؟؟


    علاقتك بالناس ... تديها كام ف الميه؟؟

    تقول علي نفسك وحيد؟؟

    اكتر وقت حسيت فيه بالوحده ؟؟

    واكتر وقت حسيت فيه بالوحده وانت وسط اقرب الناس ليك؟؟

    بترتاح لما تحك مع حد وتفضفض كده ولااا...؟؟

    لازم اللي تحكي معاه لو بتحب انك تتكلم يكون قريب منك ومحل ثقه ولا اي حد..؟؟

    ف ناس كتير عندك بتثق فيهم ولا نادر..؟؟

    اوصف الثقه ف الزمن دا..؟؟

    امتي تفقد الثقه ف نفسك؟؟

    وف حد قريب منك؟؟

    دموعك اخبارها ايه....
    صعب حد يشوفها ولا..؟؟

    مين مسموح ليه ف حياتك انه يشوف دموعك..؟؟

    في غيرك بيمسحهالك..؟؟

    لو تتمني حد يمسحها يكون مين؟؟

    حسيت قبل كده ان قلبك بيبكي ..؟؟

    امممممممم

    هههههههههههههه
    متقلين عليك احنا صح؟؟

    اخباااااااااااااارك ايه حاليا بقي؟؟

    طب نكمل يلا ......

    يعني ايه انانيه من وجهة نظرك..؟؟

    حسيت نفسك اناني قبل كدا..؟؟

    مين اللي فعلا يتقال عليه اناني عامة..؟؟

    ومين اللي فعلا بتقال عليه اناني ف حياتك؟؟

    قراراتك بقي ...

    بتاخد قرارك لوحدك ولا بتستشير حد....؟؟

    عشان تاخد قرار دا سهل ولا صعب ..؟؟

    بتفكر ف قرارتك وازاي تنفذها ولا..؟؟

    قرار اخدته ومقدرتش تنفذه..؟؟

    قرار اخدته ندمت عليه..؟؟

    ياتري لو ندمت علي قرار بتتراجع عنه ولاااا..؟؟


    قرار نفسك تاخده ومش قادر ..؟؟

    اصعب قرار اخدته ف حياتك.؟؟

    حسيت قبل كده انك ضعيفه؟؟

    امتي تحس انك اضعف انسان

    ف الكون؟

    ايه ف حياتك يتقول عليه صعب ..؟؟

    اصعب مافيها عامة..

    امتي تحس ان الحياه=الموت..؟؟

    بتفضل صوتك...ولا سكوتك؟؟

    لو قلتلك اديني لون لحياتك...لون محدد

    هيكون ايه؟؟

    تعمل ايه لو حسيت بالشعووووووور دا

    الغيره.....

    الذنب.......

    الخوووف......

    الاحبااااط.....

    السخط......

    الوحده......

    مظلوم......

    ظالم.......


    اممممممممم

    قولي ايه اللي ممكن يعجبك فــــ.........

    حبيبك.......

    صاحبك.......

    مامتك........

    باباك.......

    ولد صغير.......

    جامع.......

    فنان......


    امتي بتوصل الخنقه بيك لأقصاااااااها؟؟

    مريت باكتئاب قبل كده؟؟

    اخبار الحزن معاك ايه..؟؟

    واخبار نقيضه .....السعاده؟؟

    ايه هو الطريق المختصر عندك عشان تخرج من حزنك..؟؟

    ليكى ف السهر..؟؟

    يعني انك تقعد كدا سهران مش جايلك نوم رغم انك مش بتعمل حاجه او مفيش حاجه تتعمل

    وقااااااااعد تفكر

    بتفكرى ف ايه ..؟؟

    امممممممم

    اكتر موقف حسيت فيه بالنجاح ..؟؟

    اكتر موقف حسيت بيه بالفرحه..؟؟

    ياتري كنت ف يوم سبب لسعاده ناس جنبك ؟؟

    حاسس مين بجد بيحبك؟؟

    تقولى لمين.......

    بحبك.......

    وحشتني .......

    اسف ......

    شكرا......


    موقف اثر عليك بالايجاب ؟؟

    موقف اثر عليك بالسلب؟؟


    تحب تقول ايه دلوقت حاااااااااااااالا؟؟




    ودلووووووووووووووقت

    اخبااااااااااارك ايه؟؟


    اعتقد كدا تقلنا علييييييييييك اوي


    يعني والله مهما نسأل وننادي علينا من جوا الاسئله عمرها ماتخلص

    وف اسئله كتير ملهاش اجابه

    امممممممممم

    عموما معلش لو كنا رخمنا عليك شويه
    هههههههههههههههه

    Leave a comment:


  • اسامه علي
    replied
    مين بئا يدخل العيادة
    هههههههههههههه

    Leave a comment:


  • مأذون الشات
    replied
    اساامه
    هو انا كل ده مانزلتش الاساله
    تصدق انا كل ده وفاكر انى نزلت الاساله
    ههههههههههههههه
    اقولك على سر اسامه
    يظهر انا محتاج ادخل العياده النفسيه دى
    هههههههههههههههههههههه
    ثوانى وتكون الاساله جاهزه

    Leave a comment:


  • اسامه علي
    replied
    فين اجاباتك على الدكتور
    عايزين نخلص الجلسه على خير
    العياده مليانه زبائن غيرك
    هههههههههههههههههه

    هي فين الأسئلة
    انا مش لاقي أسئلة
    وبعدين انا مخرجتش من العيادة
    هههههههههههه

    Leave a comment:


  • مأذون الشات
    replied
    اساامه
    ادخل العياده برجلك اليمين
    خلى البركه تعم على العياده
    ويكتر من الزباين
    هههههههههههههههههه

    Leave a comment:

Working...
X